Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 169 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %24,9 %1 575 00057 %
Yle TV211,8 %8,2 %1 450 00053 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,0 %962 00035 %
Yle yhteensä40,4 %36,1 %1 846 00067 %
MTV321,5 %24,8 %1 633 00059 %
Sub3,4 %3,6 %1 049 00038 %
AVA3,5 %3,3 %817 00030 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,9 %319 00012 %
MTV yhteensä29,8 %32,6 %1 810 00066 %
Nelonen7,5 %10,0 %1 400 00051 %
Jim1,9 %1,8 %784 00029 %
Liv2,3 %2,8 %870 00032 %
Hero0,5 %0,5 %313 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,2 %1 617 00059 %
TV53,4 %3,0 %950 00035 %
Kutonen1,3 %1,3 %642 00023 %
Frii3,2 %3,2 %563 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %33 0001 %
TLC3,1 %2,6 %576 00021 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,3 %1 296 00047 %
STAR Channel1,8 %1,8 %592 00022 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %501 00018 %
Disney Finland3,5 %3,1 %826 00030 %
Muut3,6 %3,1 %739 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 169 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.