Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 022 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,0 %22,0 %1 437 00053 %
Yle TV217,7 %16,2 %1 378 00051 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %864 00032 %
Yle yhteensä42,8 %41,4 %1 699 00063 %
MTV316,0 %17,7 %1 401 00052 %
Sub5,1 %5,6 %1 051 00039 %
AVA2,0 %2,2 %619 00023 %
MTV:n maksukanavat1,5 %0,7 %320 00012 %
MTV yhteensä24,7 %26,3 %1 598 00059 %
Nelonen8,0 %10,4 %1 329 00049 %
Jim2,7 %2,7 %813 00030 %
Liv1,4 %1,5 %705 00026 %
Hero0,4 %0,4 %280 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,1 %1 502 00056 %
TV52,9 %3,0 %907 00034 %
Kutonen3,4 %3,1 %792 00029 %
Frii1,7 %1,8 %468 00017 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %41 0002 %
TLC0,5 %0,5 %388 00014 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,7 %1 211 00045 %
STAR Channel2,8 %2,9 %634 00024 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %650 00024 %
Disney Finland6,5 %5,3 %933 00035 %
Muut4,5 %3,3 %667 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 022 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.