Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 510 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 56 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,0 %22,5 %1 053 00039 %
Yle TV219,4 %20,4 %1 065 00040 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %606 00023 %
Yle yhteensä45,6 %45,9 %1 283 00048 %
MTV314,5 %16,9 %1 024 00038 %
Sub5,4 %5,6 %786 00029 %
AVA2,0 %2,0 %463 00017 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,4 %217 0008 %
MTV yhteensä23,0 %24,9 %1 182 00044 %
Nelonen6,8 %7,0 %909 00034 %
Jim2,9 %3,0 %590 00022 %
Liv1,3 %1,4 %506 00019 %
Hero0,3 %0,4 %175 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %11,8 %1 076 00040 %
TV53,7 %3,6 %661 00025 %
Kutonen2,9 %2,8 %547 00020 %
Frii1,8 %1,9 %349 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC0,5 %0,4 %268 00010 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,3 %884 00033 %
STAR Channel3,2 %3,2 %461 00017 %
National Geographic Channel3,6 %2,2 %438 00016 %
Disney Finland6,8 %5,4 %640 00024 %
Muut3,8 %2,7 %529 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 510 00056 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.