Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 394 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 53 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 4 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,3 %11,5 %198 00026 %
Yle TV219,2 %18,7 %210 00028 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,6 %64 0009 %
Yle yhteensä31,2 %31,9 %283 00038 %
MTV313,9 %14,4 %200 00027 %
Sub7,8 %7,1 %148 00020 %
AVA2,5 %3,1 %73 00010 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,5 %33 0004 %
MTV yhteensä25,2 %25,1 %259 00035 %
Nelonen10,7 %12,2 %182 00024 %
Jim2,6 %2,5 %97 00013 %
Liv1,7 %1,9 %82 00011 %
Hero0,5 %0,8 %29 0004 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %17,3 %231 00031 %
TV56,2 %5,6 %137 00018 %
Kutonen4,1 %4,3 %109 00015 %
Frii1,6 %1,3 %54 0007 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %9 0001 %
TLC1,0 %1,3 %51 0007 %
Warner Bros. Discovery13,1 %12,5 %205 00027 %
STAR Channel7,6 %7,8 %119 00016 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %62 0008 %
Disney Finland10,6 %9,7 %139 00019 %
Muut4,6 %3,5 %111 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %394 00053 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.