Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 59 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %24,2 %1 131 00041 %
Yle TV213,4 %12,8 %1 070 00039 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,3 %655 00024 %
Yle yhteensä42,2 %40,3 %1 378 00050 %
MTV319,7 %22,6 %1 120 00041 %
Sub4,0 %4,5 %716 00026 %
AVA4,2 %4,1 %548 00020 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,4 %220 0008 %
MTV yhteensä28,9 %31,6 %1 270 00046 %
Nelonen5,8 %6,1 %871 00032 %
Jim2,1 %2,4 %532 00019 %
Liv2,3 %2,7 %577 00021 %
Hero0,5 %0,6 %210 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %11,8 %1 074 00039 %
TV53,6 %3,0 %635 00023 %
Kutonen1,1 %1,1 %414 00015 %
Frii3,3 %3,4 %382 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %26 0001 %
TLC3,2 %2,8 %380 00014 %
Warner Bros. Discovery11,8 %10,8 %887 00032 %
STAR Channel1,9 %1,8 %389 00014 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %344 00013 %
Disney Finland3,6 %3,1 %553 00020 %
Muut3,0 %2,4 %507 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 613 00059 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.