Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
Viikot: 23-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 146 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %22,7 %1 473 00054 %
Yle TV210,5 %11,0 %1 399 00051 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,1 %938 00034 %
Yle yhteensä38,5 %36,8 %1 791 00065 %
MTV321,6 %23,6 %1 557 00057 %
Sub4,0 %4,3 %1 012 00037 %
AVA4,1 %3,6 %754 00027 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,4 %259 0009 %
MTV yhteensä30,6 %31,9 %1 752 00064 %
Nelonen7,2 %8,7 %1 354 00049 %
Jim2,4 %2,4 %794 00029 %
Liv2,6 %3,0 %816 00030 %
Hero0,4 %0,5 %292 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,5 %1 571 00057 %
TV53,6 %3,3 %879 00032 %
Kutonen1,3 %1,3 %606 00022 %
Frii3,3 %3,6 %549 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %28 0001 %
TLC3,2 %2,6 %542 00020 %
Warner Bros. Discovery11,6 %11,0 %1 242 00045 %
STAR Channel2,1 %2,0 %567 00021 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %531 00019 %
Disney Finland4,0 %3,4 %848 00031 %
Muut3,0 %2,4 %651 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 146 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.