Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
Viikot: 23-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,2 %9,5 %468 00032 %
Yle TV212,2 %11,9 %515 00036 %
Yle Teema&Fem1,8 %2,1 %205 00014 %
Yle yhteensä23,1 %23,5 %708 00049 %
MTV318,9 %19,6 %570 00039 %
Sub7,4 %7,3 %423 00029 %
AVA3,0 %3,1 %220 00015 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,5 %87 0006 %
MTV yhteensä30,1 %30,5 %733 00051 %
Nelonen9,4 %11,7 %515 00036 %
Jim3,7 %3,8 %307 00021 %
Liv2,5 %3,0 %238 00016 %
Hero0,4 %0,4 %83 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %18,9 %654 00045 %
TV55,6 %5,6 %317 00022 %
Kutonen4,0 %3,5 %266 00018 %
Frii2,3 %2,4 %137 0009 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %14 0001 %
TLC3,7 %3,1 %171 00012 %
Warner Bros. Discovery15,9 %14,9 %524 00036 %
STAR Channel7,5 %6,7 %293 00020 %
National Geographic Channel2,9 %2,3 %176 00012 %
Disney Finland10,4 %9,0 %384 00027 %
Muut4,6 %3,3 %265 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 013 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.