Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
Viikot: 23-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 214 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,8 %19,6 %960 00070 %
Yle TV29,7 %10,9 %855 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %601 00044 %
Yle yhteensä31,7 %33,1 %1 069 00078 %
MTV317,9 %19,7 %970 00071 %
Sub5,6 %5,3 %720 00052 %
AVA4,0 %3,7 %494 00036 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,5 %169 00012 %
MTV yhteensä28,5 %29,2 %1 077 00078 %
Nelonen7,6 %9,2 %854 00062 %
Jim3,2 %3,1 %595 00043 %
Liv2,3 %2,6 %492 00036 %
Hero0,5 %0,5 %189 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,3 %977 00071 %
TV55,0 %4,7 %665 00048 %
Kutonen3,2 %3,0 %535 00039 %
Frii4,4 %4,7 %390 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %29 0002 %
TLC2,2 %1,7 %305 00022 %
Warner Bros. Discovery15,3 %14,4 %872 00064 %
STAR Channel3,4 %3,1 %432 00031 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %415 00030 %
Disney Finland6,1 %5,2 %614 00045 %
Muut4,9 %2,9 %422 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 214 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.