Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 23-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 906 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %23,1 %2 773 00055 %
Yle TV210,9 %12,3 %2 575 00051 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,0 %1 719 00034 %
Yle yhteensä38,8 %38,4 %3 234 00064 %
MTV319,3 %21,3 %2 873 00057 %
Sub5,0 %5,0 %2 056 00041 %
AVA3,4 %3,0 %1 361 00027 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,4 %510 00010 %
MTV yhteensä28,7 %29,8 %3 246 00064 %
Nelonen6,9 %8,3 %2 514 00050 %
Jim2,9 %2,8 %1 643 00032 %
Liv2,0 %2,3 %1 420 00028 %
Hero0,4 %0,4 %523 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %13,8 %2 914 00058 %
TV53,9 %3,7 %1 758 00035 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 382 00027 %
Frii2,8 %3,1 %1 017 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %65 0001 %
TLC2,0 %1,7 %912 00018 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,8 %2 410 00048 %
STAR Channel2,8 %2,6 %1 176 00023 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 163 00023 %
Disney Finland5,6 %4,5 %1 738 00034 %
Muut3,6 %2,7 %1 258 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 906 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.