Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
Viikot: 23-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 247 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %29,0 %1 180 00091 %
Yle TV211,0 %13,3 %1 035 00079 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,5 %864 00066 %
Yle yhteensä46,7 %45,8 %1 198 00092 %
MTV320,3 %23,1 %1 161 00089 %
Sub4,0 %4,2 %781 00060 %
AVA3,2 %2,5 %602 00046 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,4 %223 00017 %
MTV yhteensä28,6 %30,2 %1 188 00091 %
Nelonen5,8 %6,7 %961 00074 %
Jim2,5 %2,4 %654 00050 %
Liv1,7 %1,9 %618 00047 %
Hero0,3 %0,3 %228 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %11,4 %1 046 00080 %
TV52,8 %2,5 %677 00052 %
Kutonen1,5 %1,3 %520 00040 %
Frii2,0 %2,2 %444 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0002 %
TLC1,5 %1,4 %404 00031 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,6 %840 00065 %
STAR Channel1,1 %0,9 %370 00028 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %513 00039 %
Disney Finland3,9 %2,6 %621 00048 %
Muut2,6 %2,5 %478 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 247 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.