Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 253 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %29,9 %1 192 00092 %
Yle TV26,3 %5,9 %1 039 00080 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,4 %905 00070 %
Yle yhteensä42,5 %39,2 %1 207 00093 %
MTV323,6 %27,3 %1 184 00091 %
Sub3,7 %4,0 %810 00062 %
AVA3,4 %3,0 %663 00051 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,2 %273 00021 %
MTV yhteensä32,3 %35,5 %1 208 00093 %
Nelonen6,0 %7,7 %975 00075 %
Jim1,9 %1,4 %651 00050 %
Liv1,8 %2,3 %667 00051 %
Hero0,4 %0,4 %241 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %11,8 %1 071 00082 %
TV53,0 %2,7 %736 00057 %
Kutonen1,9 %1,7 %551 00042 %
Frii2,0 %2,2 %447 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0002 %
TLC1,5 %1,1 %414 00032 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,9 %892 00069 %
STAR Channel1,0 %1,0 %381 00029 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %492 00038 %
Disney Finland3,7 %2,7 %613 00047 %
Muut3,2 %3,0 %521 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 253 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.