Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
Viikot: 14-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 253 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %30,5 %1 192 00092 %
Yle TV28,8 %6,2 %1 029 00079 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,2 %881 00068 %
Yle yhteensä43,8 %39,9 %1 208 00093 %
MTV320,8 %24,9 %1 179 00091 %
Sub3,5 %3,9 %849 00065 %
AVA3,2 %3,0 %668 00051 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,6 %249 00019 %
MTV yhteensä29,5 %33,3 %1 206 00093 %
Nelonen6,8 %9,1 %1 026 00079 %
Jim1,5 %1,1 %601 00046 %
Liv1,8 %2,1 %723 00056 %
Hero0,4 %0,4 %257 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %12,7 %1 088 00084 %
TV53,6 %3,8 %789 00061 %
Kutonen2,0 %1,6 %597 00046 %
Frii2,3 %2,2 %467 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,9 %1,4 %459 00035 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,2 %935 00072 %
STAR Channel1,1 %1,0 %464 00036 %
National Geographic Channel2,7 %1,5 %486 00037 %
Disney Finland3,8 %2,5 %652 00050 %
Muut3,4 %3,4 %534 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 253 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.