Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
Viikot: 14-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 259 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,2 %20,5 %1 043 00076 %
Yle TV26,4 %5,2 %857 00062 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,0 %626 00046 %
Yle yhteensä29,1 %27,7 %1 138 00083 %
MTV319,3 %22,2 %1 069 00078 %
Sub4,9 %4,8 %809 00059 %
AVA2,9 %2,7 %568 00041 %
MTV:n maksukanavat2,5 %2,9 %262 00019 %
MTV yhteensä29,7 %32,5 %1 159 00084 %
Nelonen9,5 %13,1 %935 00068 %
Jim2,8 %2,5 %615 00045 %
Liv2,2 %2,4 %617 00045 %
Hero0,5 %0,5 %205 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,5 %1 072 00078 %
TV55,4 %5,4 %761 00055 %
Kutonen3,6 %2,9 %584 00042 %
Frii4,0 %3,6 %447 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %38 0003 %
TLC2,0 %1,3 %387 00028 %
Warner Bros. Discovery16,2 %14,0 %951 00069 %
STAR Channel2,5 %2,4 %456 00033 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %452 00033 %
Disney Finland5,1 %4,3 %649 00047 %
Muut6,5 %5,1 %510 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 259 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.