Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
Viikot: 14-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 982 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %24,6 %1 437 00058 %
Yle TV28,4 %5,5 %1 254 00050 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,4 %819 00033 %
Yle yhteensä35,7 %32,6 %1 623 00065 %
MTV317,3 %21,0 %1 513 00061 %
Sub5,3 %5,3 %1 148 00046 %
AVA2,3 %2,2 %708 00028 %
MTV:n maksukanavat3,3 %4,1 %422 00017 %
MTV yhteensä28,2 %32,7 %1 699 00068 %
Nelonen7,4 %9,5 %1 309 00052 %
Jim2,6 %2,3 %864 00035 %
Liv1,6 %1,8 %786 00031 %
Hero0,4 %0,5 %273 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,1 %1 506 00060 %
TV55,4 %5,8 %1 060 00042 %
Kutonen3,8 %3,1 %858 00034 %
Frii2,2 %2,2 %526 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC0,8 %0,6 %483 00019 %
Warner Bros. Discovery13,1 %12,4 %1 318 00053 %
STAR Channel3,0 %2,8 %693 00028 %
National Geographic Channel3,6 %2,1 %650 00026 %
Disney Finland6,6 %5,0 %954 00038 %
Muut6,4 %6,3 %810 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 982 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.