Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 14-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 126 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %24,3 %3 007 00059 %
Yle TV28,1 %5,6 %2 595 00051 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %1 729 00034 %
Yle yhteensä35,9 %32,4 %3 402 00067 %
MTV320,4 %23,8 %3 205 00063 %
Sub4,3 %4,5 %2 267 00045 %
AVA3,0 %2,8 %1 606 00032 %
MTV:n maksukanavat2,6 %2,8 %755 00015 %
MTV yhteensä30,3 %33,8 %3 553 00070 %
Nelonen8,3 %11,1 %2 767 00055 %
Jim2,2 %1,9 %1 669 00033 %
Liv2,0 %2,3 %1 721 00034 %
Hero0,4 %0,5 %570 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,8 %3 182 00063 %
TV54,5 %4,6 %2 054 00041 %
Kutonen2,6 %2,2 %1 539 00030 %
Frii2,7 %2,6 %1 110 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %83 0002 %
TLC2,0 %1,5 %1 110 00022 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,3 %2 670 00053 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 311 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 167 00023 %
Disney Finland4,9 %3,8 %1 808 00036 %
Muut5,1 %4,8 %1 550 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 126 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.