Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
Viikot: 14-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %24,0 %1 615 00059 %
Yle TV28,4 %5,7 %1 435 00052 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,5 %936 00034 %
Yle yhteensä36,3 %32,2 %1 889 00069 %
MTV323,0 %26,2 %1 742 00063 %
Sub3,4 %3,7 %1 145 00042 %
AVA3,7 %3,2 %911 00033 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,6 %352 00013 %
MTV yhteensä32,0 %34,7 %1 926 00070 %
Nelonen9,2 %12,6 %1 527 00056 %
Jim1,8 %1,6 %820 00030 %
Liv2,4 %2,8 %957 00035 %
Hero0,4 %0,4 %301 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,5 %1 760 00064 %
TV53,6 %3,5 %1 012 00037 %
Kutonen1,4 %1,3 %692 00025 %
Frii3,2 %3,0 %589 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %40 0001 %
TLC3,1 %2,3 %637 00023 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,3 %1 384 00050 %
STAR Channel1,7 %1,6 %634 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %522 00019 %
Disney Finland3,3 %2,9 %873 00032 %
Muut3,9 %3,6 %788 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 286 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.