Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 274 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %23,9 %1 648 00060 %
Yle TV26,4 %5,2 %1 395 00051 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,5 %918 00033 %
Yle yhteensä35,8 %31,6 %1 895 00069 %
MTV325,9 %29,0 %1 775 00065 %
Sub3,4 %3,6 %1 048 00038 %
AVA3,7 %3,4 %876 00032 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,2 %326 00012 %
MTV yhteensä34,5 %37,3 %1 927 00070 %
Nelonen7,5 %10,0 %1 390 00051 %
Jim1,9 %1,7 %832 00030 %
Liv2,4 %2,8 %857 00031 %
Hero0,5 %0,5 %306 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,0 %1 650 00060 %
TV53,2 %2,9 %969 00035 %
Kutonen1,4 %1,5 %682 00025 %
Frii3,2 %3,2 %558 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %30 0001 %
TLC2,7 %2,0 %584 00021 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,8 %1 337 00049 %
STAR Channel1,8 %2,1 %581 00021 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %507 00018 %
Disney Finland3,4 %3,4 %842 00031 %
Muut3,8 %3,2 %763 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 274 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.