Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 164 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %23,2 %1 527 00057 %
Yle TV26,6 %5,5 %1 324 00049 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %855 00032 %
Yle yhteensä34,4 %31,2 %1 752 00065 %
MTV322,9 %27,4 %1 692 00063 %
Sub4,5 %4,7 %1 058 00039 %
AVA2,4 %2,2 %722 00027 %
MTV:n maksukanavat2,1 %2,0 %402 00015 %
MTV yhteensä31,9 %36,3 %1 851 00069 %
Nelonen6,0 %7,0 %1 254 00047 %
Jim2,7 %2,6 %943 00035 %
Liv1,3 %1,6 %724 00027 %
Hero0,3 %0,4 %265 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %11,6 %1 521 00057 %
TV54,3 %4,4 %1 042 00039 %
Kutonen3,8 %3,4 %881 00033 %
Frii2,0 %2,2 %518 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %52 0002 %
TLC0,6 %0,4 %437 00016 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,9 %1 337 00050 %
STAR Channel3,3 %3,4 %684 00025 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %674 00025 %
Disney Finland6,6 %5,7 %988 00037 %
Muut5,9 %4,6 %847 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 164 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.