Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 134 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,7 %13,4 %636 00044 %
Yle TV27,1 %4,6 %521 00036 %
Yle Teema&Fem1,1 %0,9 %193 00013 %
Yle yhteensä22,9 %19,0 %803 00055 %
MTV329,4 %33,4 %779 00054 %
Sub4,3 %4,3 %400 00028 %
AVA2,2 %2,3 %277 00019 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,8 %140 00010 %
MTV yhteensä37,8 %41,8 %893 00062 %
Nelonen6,5 %7,7 %528 00036 %
Jim3,0 %3,4 %357 00025 %
Liv1,8 %2,2 %271 00019 %
Hero0,4 %0,5 %91 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,7 %691 00048 %
TV54,8 %5,0 %410 00028 %
Kutonen3,2 %3,1 %313 00022 %
Frii2,3 %2,1 %151 00010 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %19 0001 %
TLC2,6 %1,9 %210 00014 %
Warner Bros. Discovery13,0 %12,4 %616 00042 %
STAR Channel5,6 %5,6 %303 00021 %
National Geographic Channel2,1 %1,9 %183 00013 %
Disney Finland7,8 %7,5 %398 00027 %
Muut7,2 %5,9 %371 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 134 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.