Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %23,9 %1 606 00063 %
Yle TV25,9 %5,1 %1 310 00051 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,5 %898 00035 %
Yle yhteensä35,5 %31,5 %1 792 00070 %
MTV326,2 %29,1 %1 721 00067 %
Sub3,4 %3,6 %1 022 00040 %
AVA3,7 %3,4 %863 00034 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,2 %309 00012 %
MTV yhteensä34,8 %37,4 %1 853 00072 %
Nelonen7,5 %10,0 %1 336 00052 %
Jim1,9 %1,7 %817 00032 %
Liv2,4 %2,8 %843 00033 %
Hero0,5 %0,5 %304 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,0 %1 583 00062 %
TV53,2 %2,9 %953 00037 %
Kutonen1,5 %1,5 %668 00026 %
Frii3,2 %3,2 %554 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %29 0001 %
TLC2,7 %2,0 %575 00022 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,8 %1 307 00051 %
STAR Channel1,7 %2,0 %563 00022 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %500 00019 %
Disney Finland3,4 %3,3 %820 00032 %
Muut3,7 %3,2 %716 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 135 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.