Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,2 %19,5 %1 043 00076 %
Yle TV25,0 %4,8 %833 00061 %
Yle Teema&Fem2,6 %1,9 %590 00043 %
Yle yhteensä27,9 %26,2 %1 136 00083 %
MTV324,3 %27,6 %1 091 00079 %
Sub4,2 %4,3 %707 00051 %
AVA3,0 %3,0 %558 00041 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,7 %228 00017 %
MTV yhteensä33,4 %36,7 %1 163 00085 %
Nelonen7,8 %10,3 %852 00062 %
Jim2,6 %2,6 %633 00046 %
Liv2,1 %2,3 %560 00041 %
Hero0,4 %0,5 %209 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,7 %1 025 00075 %
TV54,7 %4,4 %722 00053 %
Kutonen3,6 %3,2 %592 00043 %
Frii4,2 %4,0 %430 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0003 %
TLC1,8 %1,2 %341 00025 %
Warner Bros. Discovery14,9 %13,1 %914 00067 %
STAR Channel3,1 %3,1 %456 00033 %
National Geographic Channel2,4 %1,9 %448 00033 %
Disney Finland5,5 %5,0 %657 00048 %
Muut5,7 %3,6 %489 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 258 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.