Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 152 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %23,6 %3 078 00061 %
Yle TV26,0 %5,3 %2 540 00050 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,5 %1 737 00034 %
Yle yhteensä34,9 %31,4 %3 433 00068 %
MTV324,7 %28,3 %3 344 00066 %
Sub3,9 %4,1 %2 045 00040 %
AVA3,1 %2,9 %1 579 00031 %
MTV:n maksukanavat1,8 %1,6 %694 00014 %
MTV yhteensä33,5 %36,9 %3 617 00071 %
Nelonen6,7 %8,5 %2 525 00050 %
Jim2,3 %2,1 %1 738 00034 %
Liv1,9 %2,3 %1 553 00031 %
Hero0,4 %0,4 %563 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,4 %3 024 00060 %
TV53,8 %3,7 %1 972 00039 %
Kutonen2,6 %2,4 %1 533 00030 %
Frii2,7 %2,8 %1 066 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %81 0002 %
TLC1,7 %1,3 %1 004 00020 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,3 %2 601 00051 %
STAR Channel2,5 %2,7 %1 223 00024 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 162 00023 %
Disney Finland5,0 %4,5 %1 777 00035 %
Muut4,7 %3,8 %1 506 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 152 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.