Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
Viikot: 14-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 109 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %13,0 %578 00040 %
Yle TV29,2 %4,8 %534 00037 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,1 %184 00013 %
Yle yhteensä22,0 %18,9 %768 00053 %
MTV321,4 %24,2 %701 00048 %
Sub5,9 %5,7 %470 00032 %
AVA2,6 %2,5 %288 00020 %
MTV:n maksukanavat4,3 %5,4 %176 00012 %
MTV yhteensä34,3 %37,8 %850 00059 %
Nelonen10,2 %13,2 %587 00041 %
Jim3,4 %3,8 %358 00025 %
Liv2,6 %3,0 %313 00022 %
Hero0,4 %0,4 %92 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %20,4 %748 00052 %
TV55,8 %5,6 %377 00026 %
Kutonen2,8 %2,5 %287 00020 %
Frii2,0 %1,7 %157 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %22 0002 %
TLC2,6 %2,3 %213 00015 %
Warner Bros. Discovery13,6 %12,4 %584 00040 %
STAR Channel6,0 %4,7 %301 00021 %
National Geographic Channel2,3 %1,8 %184 00013 %
Disney Finland8,3 %6,5 %387 00027 %
Muut7,8 %8,0 %370 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 109 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.