Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 14-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 127 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %24,5 %1 487 00055 %
Yle TV28,9 %5,5 %1 352 00050 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,5 %835 00031 %
Yle yhteensä35,8 %32,5 %1 739 00065 %
MTV317,2 %21,1 %1 574 00059 %
Sub5,3 %5,3 %1 188 00044 %
AVA2,3 %2,2 %715 00027 %
MTV:n maksukanavat3,3 %4,2 %448 00017 %
MTV yhteensä28,0 %32,8 %1 785 00066 %
Nelonen7,6 %9,6 %1 382 00051 %
Jim2,5 %2,3 %885 00033 %
Liv1,6 %1,8 %811 00030 %
Hero0,4 %0,5 %279 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,2 %1 592 00059 %
TV55,4 %5,8 %1 099 00041 %
Kutonen3,8 %3,1 %870 00032 %
Frii2,1 %2,1 %528 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC0,8 %0,6 %491 00018 %
Warner Bros. Discovery13,0 %12,4 %1 370 00051 %
STAR Channel3,0 %2,8 %711 00026 %
National Geographic Channel3,6 %2,1 %665 00025 %
Disney Finland6,5 %4,9 %984 00037 %
Muut6,5 %6,3 %850 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 127 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.