Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 23-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 007 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %23,4 %1 368 00051 %
Yle TV212,1 %13,9 %1 346 00050 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %827 00031 %
Yle yhteensä39,5 %40,3 %1 641 00061 %
MTV316,4 %18,7 %1 401 00052 %
Sub6,1 %5,8 %1 104 00041 %
AVA2,6 %2,2 %630 00023 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,5 %276 00010 %
MTV yhteensä26,2 %27,3 %1 621 00060 %
Nelonen6,9 %7,9 %1 252 00047 %
Jim3,4 %3,3 %881 00033 %
Liv1,3 %1,5 %650 00024 %
Hero0,3 %0,4 %236 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %13,0 %1 464 00054 %
TV54,1 %4,1 %920 00034 %
Kutonen3,4 %3,1 %801 00030 %
Frii2,2 %2,4 %481 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0001 %
TLC0,7 %0,6 %386 00014 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,5 %1 236 00046 %
STAR Channel3,6 %3,3 %646 00024 %
National Geographic Channel3,8 %2,6 %656 00024 %
Disney Finland7,4 %5,9 %940 00035 %
Muut4,3 %3,0 %664 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 007 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.