Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 417 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 57 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,4 %22,6 %1 022 00041 %
Yle TV218,8 %20,2 %998 00040 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %591 00024 %
Yle yhteensä45,4 %45,9 %1 209 00048 %
MTV314,7 %16,9 %994 00040 %
Sub5,4 %5,7 %762 00031 %
AVA2,1 %2,0 %457 00018 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,4 %208 0008 %
MTV yhteensä23,2 %24,9 %1 135 00045 %
Nelonen6,6 %7,0 %866 00035 %
Jim3,0 %3,0 %577 00023 %
Liv1,3 %1,4 %494 00020 %
Hero0,3 %0,4 %173 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %11,8 %1 024 00041 %
TV53,7 %3,6 %646 00026 %
Kutonen3,0 %2,8 %537 00022 %
Frii1,8 %1,9 %345 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC0,5 %0,4 %264 00011 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,3 %859 00034 %
STAR Channel3,1 %3,1 %450 00018 %
National Geographic Channel3,6 %2,2 %433 00017 %
Disney Finland6,7 %5,4 %626 00025 %
Muut3,8 %2,7 %505 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 417 00057 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.