Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 228 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %27,8 %1 194 00092 %
Yle TV216,7 %15,8 %1 072 00082 %
Yle Teema&Fem4,6 %4,3 %897 00069 %
Yle yhteensä49,8 %48,0 %1 213 00093 %
MTV319,6 %22,3 %1 137 00087 %
Sub3,8 %4,4 %786 00060 %
AVA2,7 %2,5 %576 00044 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,6 %257 00020 %
MTV yhteensä27,5 %29,7 %1 165 00089 %
Nelonen5,4 %6,6 %937 00072 %
Jim1,8 %1,7 %600 00046 %
Liv1,7 %1,8 %621 00048 %
Hero0,4 %0,5 %245 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %10,6 %1 022 00078 %
TV52,0 %2,0 %657 00050 %
Kutonen1,6 %1,4 %476 00037 %
Frii1,9 %2,0 %413 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %25 0002 %
TLC1,4 %1,4 %371 00028 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,0 %815 00063 %
STAR Channel1,0 %1,0 %384 00029 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %466 00036 %
Disney Finland3,8 %2,7 %585 00045 %
Muut2,5 %2,1 %445 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 228 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.