Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 033 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,5 %19,9 %2 922 00054 %
Yle TV225,1 %21,5 %2 797 00051 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,7 %1 759 00032 %
Yle yhteensä48,3 %45,1 %3 443 00063 %
MTV315,9 %19,0 %2 829 00052 %
Sub3,9 %4,1 %1 887 00035 %
AVA3,3 %3,6 %1 354 00025 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,3 %637 00012 %
MTV yhteensä24,4 %27,0 %3 220 00059 %
Nelonen6,2 %7,6 %2 435 00045 %
Jim2,1 %2,3 %1 464 00027 %
Liv2,1 %2,4 %1 486 00027 %
Hero0,4 %0,5 %529 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %12,7 %2 857 00053 %
TV52,5 %2,5 %1 662 00031 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 369 00025 %
Frii2,3 %2,5 %926 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %73 0001 %
TLC1,8 %1,6 %858 00016 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,7 %2 332 00043 %
STAR Channel2,1 %2,3 %1 059 00019 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %1 139 00021 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 635 00030 %
Muut2,8 %2,3 %1 310 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 033 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.