Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,3 %24,3 %3 150 00058 %
Yle TV212,6 %6,7 %3 096 00057 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,0 %2 060 00038 %
Yle yhteensä39,7 %34,0 %3 799 00070 %
MTV320,3 %22,9 %3 153 00058 %
Sub4,7 %6,0 %2 196 00040 %
AVA2,6 %2,8 %1 595 00029 %
MTV:n maksukanavat1,5 %2,0 %890 00016 %
MTV yhteensä29,0 %33,8 %3 568 00066 %
Nelonen6,0 %8,7 %2 721 00050 %
Jim2,4 %2,5 %1 877 00035 %
Liv1,5 %1,3 %1 499 00028 %
Hero0,5 %0,5 %628 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %13,0 %3 158 00058 %
TV54,2 %4,2 %2 140 00039 %
Kutonen3,0 %2,9 %1 695 00031 %
Frii2,7 %2,9 %1 177 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %91 0002 %
TLC1,6 %1,4 %1 101 00020 %
Warner Bros. Discovery11,9 %11,7 %2 872 00053 %
STAR Channel2,0 %2,1 %1 247 00023 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %1 338 00025 %
Disney Finland4,8 %4,1 %1 862 00034 %
Muut4,2 %4,0 %1 719 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 415 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.