Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 470 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %23,4 %3 103 00057 %
Yle TV211,8 %8,3 %3 034 00056 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,9 %1 940 00036 %
Yle yhteensä39,8 %34,6 %3 685 00068 %
MTV321,7 %27,1 %3 386 00062 %
Sub4,1 %4,8 %2 149 00040 %
AVA2,6 %2,4 %1 475 00027 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,2 %882 00016 %
MTV yhteensä30,1 %35,6 %3 698 00068 %
Nelonen6,7 %8,6 %2 738 00050 %
Jim2,5 %2,4 %1 803 00033 %
Liv1,6 %1,4 %1 556 00029 %
Hero0,4 %0,3 %587 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %12,7 %3 203 00059 %
TV53,0 %2,8 %1 829 00034 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 618 00030 %
Frii2,8 %2,8 %1 063 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %72 0001 %
TLC1,4 %1,1 %1 034 00019 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,1 %2 577 00047 %
STAR Channel2,3 %2,5 %1 536 00028 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 268 00023 %
Disney Finland5,1 %4,4 %2 014 00037 %
Muut4,2 %3,8 %1 651 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 470 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.