Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2020
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 627 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %25,6 %3 552 00067 %
Yle TV210,0 %8,6 %3 318 00063 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,0 %2 254 00043 %
Yle yhteensä44,6 %37,2 %4 082 00077 %
MTV317,6 %23,4 %3 752 00071 %
Sub3,3 %3,9 %2 596 00049 %
AVA2,1 %2,3 %1 958 00037 %
C More Total0,7 %0,5 %418 0008 %
MTV yhteensä23,7 %30,0 %4 088 00077 %
Nelonen7,0 %9,3 %3 399 00064 %
Jim2,6 %2,5 %2 027 00038 %
Liv2,2 %2,4 %2 102 00040 %
Hero1,1 %1,4 %1 400 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,6 %3 777 00072 %
TV53,0 %3,0 %2 376 00045 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 780 00034 %
Frii2,1 %2,1 %1 388 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %101 0002 %
TLC2,1 %2,2 %1 428 00027 %
Discovery Networks Finland9,8 %9,5 %3 043 00058 %
FOX2,7 %2,5 %1 743 00033 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 461 00028 %
Fox Networks Group5,2 %4,4 %2 309 00044 %
Paramount Network0,5 %0,4 %494 0009 %
AlfaTV0,6 %0,7 %955 00018 %
Muut2,8 %2,2 %1 202 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 627 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.