Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %23,8 %3 239 00060 %
Yle TV210,0 %6,8 %3 113 00058 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %1 845 00034 %
Yle yhteensä37,8 %33,1 %3 779 00070 %
MTV322,4 %27,1 %3 443 00064 %
Sub4,3 %5,0 %2 368 00044 %
AVA2,4 %2,3 %1 604 00030 %
C More Total1,7 %1,7 %864 00016 %
MTV yhteensä30,9 %36,1 %3 827 00071 %
Nelonen8,2 %10,3 %2 960 00055 %
Jim2,4 %2,4 %1 776 00033 %
Liv1,6 %1,7 %1 693 00031 %
Hero0,5 %0,5 %687 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,9 %3 384 00063 %
TV53,0 %2,7 %1 914 00036 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 534 00028 %
Frii2,8 %2,3 %1 123 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0001 %
TLC1,9 %1,6 %1 008 00019 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,7 %2 546 00047 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 282 00024 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 299 00024 %
Disney Finland4,8 %3,8 %1 886 00035 %
Muut5,0 %4,6 %1 698 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 413 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.