Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 736 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %28,3 %3 900 00074 %
Yle TV212,7 %12,9 %3 871 00074 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %2 330 00044 %
Yle yhteensä47,4 %43,9 %4 357 00083 %
MTV315,2 %19,8 %3 899 00074 %
Sub2,9 %2,7 %2 652 00050 %
AVA1,7 %1,5 %1 888 00036 %
C More Total2,0 %0,8 %674 00013 %
MTV yhteensä21,8 %24,8 %4 223 00080 %
Nelonen9,1 %11,9 %3 591 00068 %
Jim2,4 %2,6 %1 967 00037 %
Liv2,2 %2,2 %2 238 00042 %
Hero1,3 %1,6 %1 530 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,4 %3 971 00075 %
TV52,6 %2,2 %2 305 00044 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 782 00034 %
Frii1,5 %1,5 %1 224 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %111 0002 %
TLC1,1 %0,9 %1 153 00022 %
Discovery Networks Finland7,7 %7,0 %2 985 00057 %
FOX2,2 %1,9 %1 762 00033 %
National Geographic Channel2,4 %1,3 %1 393 00026 %
Fox Networks Group4,6 %3,2 %2 206 00042 %
Music TV0,3 %0,1 %238 0005 %
Muut3,1 %2,5 %1 624 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 736 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1100 talouden otokseen (noin 2300 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.