Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2021
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 499 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %24,5 %3 556 00067 %
Yle TV210,6 %8,9 %3 300 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %2 313 00044 %
Yle yhteensä41,7 %36,2 %3 982 00075 %
MTV317,3 %22,6 %3 596 00068 %
Sub3,3 %3,9 %2 416 00046 %
AVA2,1 %2,1 %1 746 00033 %
C More Total0,9 %0,8 %477 0009 %
MTV yhteensä23,6 %29,4 %3 926 00074 %
Nelonen9,9 %13,1 %3 309 00062 %
Jim2,7 %2,3 %1 889 00036 %
Liv1,9 %1,7 %1 833 00035 %
Hero0,9 %1,1 %1 372 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,1 %3 631 00069 %
TV51,9 %1,9 %2 066 00039 %
Kutonen2,8 %2,1 %1 856 00035 %
Frii1,9 %2,0 %1 368 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %69 0001 %
TLC1,9 %1,5 %1 210 00023 %
Discovery Networks Finland8,9 %7,9 %2 901 00055 %
FOX2,5 %2,1 %1 603 00030 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %1 507 00028 %
Disney Finland5,5 %4,0 %2 213 00042 %
Paramount Network0,3 %0,3 %385 0007 %
AlfaTV1,0 %1,0 %1 110 00021 %
Muut3,9 %3,5 %1 223 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 499 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.