Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 366 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %24,5 %3 328 00063 %
Yle TV211,4 %11,4 %3 036 00058 %
Yle Teema&Fem3,5 %4,0 %2 154 00041 %
Yle yhteensä44,9 %39,9 %3 821 00073 %
MTV314,1 %19,0 %3 286 00062 %
Sub4,0 %4,3 %2 404 00046 %
AVA2,2 %2,6 %1 610 00031 %
C More Total1,1 %0,7 %374 0007 %
MTV yhteensä21,3 %26,6 %3 733 00071 %
Nelonen7,4 %8,5 %2 950 00056 %
Jim2,9 %3,3 %2 002 00038 %
Liv2,7 %2,9 %1 924 00037 %
Hero1,3 %1,8 %1 348 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,5 %3 446 00065 %
TV52,7 %2,6 %2 101 00040 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 660 00032 %
Frii1,9 %2,2 %1 206 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %98 0002 %
TLC1,5 %1,3 %849 00016 %
Discovery Networks Finland9,5 %8,8 %2 823 00054 %
FOX2,7 %2,2 %1 482 00028 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %1 385 00026 %
Fox Networks Group5,4 %3,8 %2 016 00038 %
Music TV0,4 %0,1 %225 0004 %
AlfaTV0,8 %1,3 %960 00018 %
Muut3,4 %3,0 %1 123 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 366 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1100 talouden otokseen (noin 2300 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.