Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 516 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %27,0 %3 339 00063 %
Yle TV28,8 %7,6 %3 109 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,6 %2 217 00042 %
Yle yhteensä42,8 %38,2 %3 960 00075 %
MTV315,2 %19,4 %3 542 00067 %
Sub3,8 %4,2 %2 500 00047 %
AVA2,1 %2,1 %1 559 00030 %
C More Total2,7 %3,9 %737 00014 %
MTV yhteensä23,8 %29,6 %4 013 00076 %
Nelonen6,9 %7,3 %3 159 00060 %
Jim2,8 %2,8 %1 947 00037 %
Liv2,5 %2,4 %1 822 00035 %
Hero1,5 %2,0 %1 342 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %14,4 %3 592 00068 %
TV53,2 %2,7 %2 221 00042 %
Kutonen2,4 %2,6 %1 636 00031 %
Frii2,2 %2,3 %1 340 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %116 0002 %
TLC1,4 %1,5 %1 332 00025 %
Discovery Networks Finland10,0 %9,7 %2 919 00055 %
FOX2,7 %2,5 %1 612 00031 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %1 421 00027 %
Fox Networks Group5,6 %4,3 %2 150 00041 %
Music TV0,3 %0,1 %182 0003 %
Muut3,9 %3,6 %1 674 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 516 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1100 talouden otokseen (noin 2300 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.