Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2018
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %25,2 %3 479 00066 %
Yle TV213,1 %6,7 %3 529 00067 %
Yle Teema1,6 %1,1 %1 788 00034 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 524 00029 %
Yle yhteensä43,9 %34,3 %4 098 00078 %
MTV316,4 %22,9 %3 917 00075 %
Sub3,6 %4,2 %2 670 00051 %
AVA2,0 %1,9 %1 817 00035 %
C More Total0,8 %0,7 %411 0008 %
MTV yhteensä22,8 %29,7 %4 190 00080 %
Nelonen9,5 %12,7 %3 604 00069 %
Jim2,2 %2,1 %2 059 00039 %
Liv2,4 %2,8 %2 209 00042 %
Hero1,3 %1,7 %1 524 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %19,4 %3 870 00074 %
TV52,8 %3,2 %2 456 00047 %
Kutonen2,2 %2,4 %1 801 00034 %
Frii1,7 %1,8 %1 402 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %139 0003 %
TLC0,8 %0,8 %1 179 00022 %
Discovery Networks Finland8,0 %8,5 %3 103 00059 %
FOX2,6 %2,1 %1 848 00035 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 543 00029 %
Fox Networks Group5,3 %3,9 %2 393 00046 %
Music TV0,4 %0,1 %241 0005 %
Muut4,3 %4,0 %1 742 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 672 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1100 talouden otokseen (noin 2300 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.