Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 10–99 år
Befolkning: 2 508 000
KanavaÅr 2021År 2020
Yle TV144 %47 %
Yle TV229 %28 %
Yle Teema&Fem16 %17 %
Yle Totalt53 %54 %
MTV342 %44 %
Sub13 %15 %
AVA12 %12 %
C More Total2 %2 %
MTV totalt49 %50 %
Nelonen26 %28 %
Jim11 %12 %
Liv12 %13 %
Hero6 %7 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt36 %38 %
TV513 %14 %
Kutonen7 %8 %
Frii8 %9 %
The Discovery Channel0 %0 %
TLC9 %10 %
Discovery Networks Finland25 %27 %
FOX8 %9 %
National Geographic Channel8 %8 %
Disney Finland13 %15 %
Paramount Network2 %2 %
AlfaTV7 %6 %
Övriga7 %7 %
Totalt67 %69 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.