Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 25–44 år
Befolkning: 732 000
KanavaÅr 2023År 2022
Yle TV118 %21 %
Yle TV217 %20 %
Yle Teema&Fem4 %6 %
Yle Totalt28 %32 %
MTV320 %23 %
Sub12 %12 %
AVA3 %4 %
C More Total3 %3 %
MTV totalt29 %32 %
Nelonen14 %15 %
Jim6 %8 %
Liv4 %6 %
Hero3 %3 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt20 %23 %
TV59 %10 %
Kutonen7 %8 %
Frii3 %3 %
The Discovery Channel0 %0 %
TLC3 %4 %
Warner Bros. Discovery16 %18 %
STAR Channel9 %9 %
National Geographic Channel5 %6 %
Disney Finland12 %13 %
Paramount Network--
AlfaTV-3 %
Övriga7 %9 %
Totalt48 %53 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.