Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 1-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,4 %3 508 00067 %
Yle TV213,0 %9,9 %3 501 00067 %
Yle Teema2,0 %1,8 %1 851 00035 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 533 00029 %
Yle yhteensä43,6 %37,4 %4 109 00078 %
MTV316,2 %21,7 %3 770 00072 %
Sub3,4 %3,7 %2 614 00050 %
AVA1,9 %1,9 %1 788 00034 %
C More Total1,6 %1,2 %542 00010 %
MTV yhteensä23,1 %28,5 %4 096 00078 %
Nelonen9,0 %11,6 %3 466 00066 %
Jim2,4 %2,4 %2 134 00041 %
Liv2,4 %2,5 %2 085 00040 %
Hero1,3 %1,6 %1 434 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %165 0003 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,6 %3 836 00073 %
TV52,8 %2,8 %2 273 00043 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 727 00033 %
Frii1,7 %1,7 %1 311 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %126 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 145 00022 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,0 %2 997 00057 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 837 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 459 00028 %
Disney Finland5,3 %3,9 %2 329 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %233 0004 %
Muut4,1 %3,5 %1 722 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 602 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.