Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 1-48/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 600 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,0 %3 486 00066 %
Yle TV212,8 %10,0 %3 487 00066 %
Yle Teema1,9 %1,8 %1 837 00035 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 513 00029 %
Yle yhteensä43,2 %37,0 %4 097 00078 %
MTV316,4 %21,9 %3 769 00072 %
Sub3,3 %3,6 %2 601 00050 %
AVA1,9 %1,9 %1 773 00034 %
C More Total1,7 %1,2 %547 00010 %
MTV yhteensä23,3 %28,6 %4 093 00078 %
Nelonen9,2 %11,9 %3 470 00066 %
Jim2,4 %2,4 %2 124 00040 %
Liv2,5 %2,6 %2 093 00040 %
Hero1,2 %1,6 %1 417 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %179 0003 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,9 %3 840 00073 %
TV52,8 %2,7 %2 257 00043 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 724 00033 %
Frii1,7 %1,7 %1 296 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %125 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 131 00022 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,9 %2 983 00057 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 829 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 450 00028 %
Disney Finland5,3 %3,9 %2 322 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %230 0004 %
Muut4,0 %3,4 %1 699 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 600 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.