Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 44-48/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %23,7 %3 537 00067 %
Yle TV29,8 %7,1 %3 491 00067 %
Yle Teema1,9 %1,4 %1 841 00035 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 525 00029 %
Yle yhteensä40,9 %33,4 %4 138 00079 %
MTV319,2 %26,2 %3 955 00075 %
Sub3,0 %3,1 %2 611 00050 %
AVA2,1 %2,2 %1 955 00037 %
C More Total1,5 %1,2 %520 00010 %
MTV yhteensä25,7 %32,6 %4 249 00081 %
Nelonen8,7 %11,1 %3 539 00067 %
Jim2,4 %2,3 %2 182 00042 %
Liv2,3 %2,4 %2 097 00040 %
Hero1,4 %1,8 %1 504 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,6 %3 885 00074 %
TV53,2 %3,6 %2 435 00046 %
Kutonen2,5 %2,7 %1 844 00035 %
Frii1,6 %1,6 %1 313 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %124 0002 %
TLC0,8 %0,7 %1 193 00023 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,2 %3 114 00059 %
STAR Channel2,5 %1,9 %1 866 00036 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 525 00029 %
Disney Finland5,1 %3,5 %2 411 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %242 0005 %
Muut4,2 %3,7 %1 780 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 691 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.