Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 49-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 635 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %29,5 %3 770 00072 %
Yle TV214,8 %8,4 %3 671 00070 %
Yle Teema2,1 %1,5 %2 027 00039 %
Yle Fem1,2 %1,4 %1 768 00034 %
Yle yhteensä47,8 %40,8 %4 259 00081 %
MTV313,9 %19,8 %3 786 00072 %
Sub3,8 %4,4 %2 767 00053 %
AVA1,9 %1,9 %1 973 00038 %
C More Total0,9 %0,8 %485 0009 %
MTV yhteensä20,6 %26,9 %4 135 00079 %
Nelonen6,9 %8,4 %3 419 00065 %
Jim2,6 %2,4 %2 249 00043 %
Liv1,8 %1,8 %1 991 00038 %
Hero1,4 %1,9 %1 632 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,7 %3 783 00072 %
TV53,1 %3,5 %2 464 00047 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 768 00034 %
Frii1,8 %1,9 %1 498 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %143 0003 %
TLC1,0 %1,0 %1 322 00025 %
Warner Bros. Discovery8,8 %9,4 %3 166 00060 %
STAR Channel2,4 %1,8 %1 933 00037 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %1 569 00030 %
Disney Finland5,2 %3,8 %2 414 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %267 0005 %
Muut4,6 %4,3 %1 988 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 635 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.