Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 49-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %28,5 %1 282 00089 %
Yle TV213,1 %8,3 %1 163 00081 %
Yle Teema2,3 %1,6 %817 00057 %
Yle Fem1,2 %1,3 %662 00046 %
Yle yhteensä45,5 %39,7 %1 326 00092 %
MTV313,2 %18,4 %1 236 00086 %
Sub4,0 %4,5 %925 00064 %
AVA2,0 %2,3 %772 00054 %
C More Total0,8 %0,7 %164 00011 %
MTV yhteensä20,0 %26,0 %1 283 00089 %
Nelonen7,2 %8,8 %1 124 00078 %
Jim2,7 %2,3 %820 00057 %
Liv2,1 %2,1 %740 00051 %
Hero2,1 %2,7 %679 00047 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %15,9 %1 215 00084 %
TV53,8 %4,1 %914 00063 %
Kutonen2,4 %2,3 %669 00046 %
Frii2,2 %2,4 %641 00044 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %43 0003 %
TLC0,9 %0,9 %468 00032 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,5 %1 082 00075 %
STAR Channel2,3 %1,9 %668 00046 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %635 00044 %
Disney Finland5,6 %4,2 %835 00058 %
Music TV0,1 %0,1 %64 0004 %
Muut4,3 %3,6 %668 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 369 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.