Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 44-48/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,2 %1 262 00088 %
Yle TV28,1 %6,7 %1 119 00078 %
Yle Teema2,1 %1,7 %742 00051 %
Yle Fem1,0 %1,1 %579 00040 %
Yle yhteensä39,5 %33,6 %1 317 00091 %
MTV317,9 %24,2 %1 245 00086 %
Sub2,7 %2,6 %852 00059 %
AVA2,2 %2,6 %744 00052 %
C More Total1,3 %0,9 %175 00012 %
MTV yhteensä24,1 %30,3 %1 292 00090 %
Nelonen9,1 %11,3 %1 148 00080 %
Jim2,4 %2,1 %777 00054 %
Liv2,6 %2,7 %753 00052 %
Hero1,9 %2,5 %641 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %18,6 %1 227 00085 %
TV53,7 %3,9 %885 00061 %
Kutonen3,2 %3,1 %727 00050 %
Frii1,8 %1,6 %554 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %38 0003 %
TLC0,8 %0,8 %466 00032 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,1 %1 072 00074 %
STAR Channel2,5 %2,0 %626 00043 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %615 00043 %
Disney Finland5,5 %3,9 %836 00058 %
Music TV0,1 %0,0 %55 0004 %
Muut4,3 %3,5 %587 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 373 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.