Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 44-48/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 354 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %24,1 %3 410 00070 %
Yle TV29,4 %7,0 %3 247 00067 %
Yle Teema1,9 %1,5 %1 812 00037 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 473 00030 %
Yle yhteensä41,1 %33,7 %3 853 00079 %
MTV319,2 %26,0 %3 703 00076 %
Sub2,9 %3,0 %2 475 00051 %
AVA2,1 %2,2 %1 918 00039 %
C More Total1,4 %1,1 %476 00010 %
MTV yhteensä25,6 %32,4 %3 964 00081 %
Nelonen8,7 %11,0 %3 318 00068 %
Jim2,4 %2,3 %2 123 00043 %
Liv2,3 %2,4 %2 046 00042 %
Hero1,4 %1,8 %1 478 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,5 %3 649 00075 %
TV53,2 %3,6 %2 354 00048 %
Kutonen2,6 %2,7 %1 787 00037 %
Frii1,6 %1,6 %1 295 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %111 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 174 00024 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,2 %2 993 00061 %
STAR Channel2,5 %1,9 %1 749 00036 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 487 00030 %
Disney Finland5,1 %3,5 %2 277 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %233 0005 %
Muut4,1 %3,6 %1 698 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 354 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.