Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 1-48/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 360 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,2 %1 787 00067 %
Yle TV211,2 %8,2 %1 741 00065 %
Yle Teema2,0 %1,8 %889 00033 %
Yle Fem1,1 %1,3 %762 00029 %
Yle yhteensä42,6 %35,5 %2 092 00078 %
MTV318,7 %24,6 %1 957 00073 %
Sub3,0 %3,1 %1 253 00047 %
AVA2,6 %2,5 %961 00036 %
C More Total1,2 %0,7 %225 0008 %
MTV yhteensä25,5 %31,0 %2 111 00079 %
Nelonen9,8 %12,6 %1 774 00067 %
Jim2,3 %2,3 %1 034 00039 %
Liv3,4 %3,4 %1 141 00043 %
Hero1,2 %1,5 %682 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %68 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,0 %1 972 00074 %
TV52,6 %2,5 %1 109 00042 %
Kutonen1,3 %1,3 %732 00027 %
Frii2,1 %2,1 %647 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC1,3 %1,2 %619 00023 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,4 %1 487 00056 %
STAR Channel2,5 %2,1 %851 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %621 00023 %
Disney Finland4,1 %3,3 %1 092 00041 %
Music TV0,2 %0,2 %103 0004 %
Muut3,0 %2,7 %771 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 360 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.