Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 1-43/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 353 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,3 %1 783 00067 %
Yle TV211,5 %8,4 %1 739 00065 %
Yle Teema2,0 %1,8 %890 00033 %
Yle Fem1,1 %1,3 %761 00029 %
Yle yhteensä42,8 %35,9 %2 090 00078 %
MTV318,4 %24,1 %1 943 00073 %
Sub3,0 %3,2 %1 251 00047 %
AVA2,5 %2,5 %948 00036 %
C More Total1,2 %0,7 %228 0009 %
MTV yhteensä25,1 %30,5 %2 099 00079 %
Nelonen9,9 %12,7 %1 768 00066 %
Jim2,3 %2,3 %1 032 00039 %
Liv3,4 %3,4 %1 139 00043 %
Hero1,2 %1,5 %679 00025 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %76 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,2 %1 968 00074 %
TV52,6 %2,5 %1 102 00041 %
Kutonen1,3 %1,3 %724 00027 %
Frii2,1 %2,1 %645 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC1,3 %1,2 %618 00023 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,3 %1 481 00056 %
STAR Channel2,5 %2,1 %848 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %618 00023 %
Disney Finland4,2 %3,4 %1 088 00041 %
Music TV0,2 %0,2 %102 0004 %
Muut3,0 %2,7 %765 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 353 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.