Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 1-43/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 353 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %23,7 %1 241 00086 %
Yle TV211,9 %10,2 %1 121 00078 %
Yle Teema2,1 %2,0 %735 00051 %
Yle Fem1,1 %1,2 %573 00040 %
Yle yhteensä41,9 %37,1 %1 300 00090 %
MTV315,1 %19,9 %1 217 00084 %
Sub3,5 %3,6 %887 00062 %
AVA2,1 %2,2 %670 00046 %
C More Total1,6 %1,2 %181 00013 %
MTV yhteensä22,3 %27,0 %1 269 00088 %
Nelonen9,5 %12,0 %1 111 00077 %
Jim2,2 %2,2 %741 00051 %
Liv2,7 %2,8 %762 00053 %
Hero1,6 %2,1 %593 00041 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %67 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,5 %1 203 00083 %
TV53,2 %3,0 %816 00057 %
Kutonen2,6 %2,4 %672 00047 %
Frii2,0 %2,0 %546 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0003 %
TLC0,8 %0,8 %413 00029 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %1 020 00071 %
STAR Channel2,7 %2,3 %627 00043 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %569 00039 %
Disney Finland5,7 %4,4 %797 00055 %
Music TV0,1 %0,1 %52 0004 %
Muut4,1 %3,3 %563 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 353 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.