Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 1-43/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 589 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %24,0 %3 481 00066 %
Yle TV213,1 %10,4 %3 486 00066 %
Yle Teema1,9 %1,8 %1 836 00035 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 512 00029 %
Yle yhteensä43,4 %37,4 %4 092 00078 %
MTV316,1 %21,4 %3 747 00071 %
Sub3,4 %3,6 %2 600 00050 %
AVA1,9 %1,9 %1 751 00033 %
C More Total1,7 %1,2 %550 00010 %
MTV yhteensä23,1 %28,2 %4 075 00078 %
Nelonen9,3 %12,0 %3 462 00066 %
Jim2,4 %2,5 %2 118 00040 %
Liv2,5 %2,6 %2 092 00040 %
Hero1,2 %1,6 %1 407 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %199 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %19,1 %3 835 00073 %
TV52,7 %2,6 %2 236 00043 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 710 00033 %
Frii1,7 %1,7 %1 293 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %125 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 124 00021 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,7 %2 968 00057 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 825 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 442 00027 %
Disney Finland5,3 %4,0 %2 311 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %229 0004 %
Muut4,0 %3,4 %1 690 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 589 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.