Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 1-43/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 216 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %9,4 %776 00057 %
Yle TV214,2 %11,8 %873 00064 %
Yle Teema1,2 %1,0 %315 00023 %
Yle Fem0,6 %0,7 %240 00018 %
Yle yhteensä25,9 %22,9 %1 033 00076 %
MTV316,1 %20,2 %958 00070 %
Sub5,9 %6,3 %701 00051 %
AVA2,4 %2,6 %434 00032 %
C More Total2,1 %1,4 %137 00010 %
MTV yhteensä26,5 %30,4 %1 081 00079 %
Nelonen12,8 %15,7 %895 00065 %
Jim3,9 %3,8 %559 00041 %
Liv3,7 %3,7 %538 00039 %
Hero1,6 %1,9 %327 00024 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,8 %61 0004 %
Nelonen Media yhteensä22,6 %25,8 %1 019 00074 %
TV54,3 %3,9 %586 00043 %
Kutonen3,1 %3,0 %455 00033 %
Frii1,8 %1,4 %273 00020 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %45 0003 %
TLC1,4 %1,2 %278 00020 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,2 %810 00059 %
STAR Channel5,2 %4,3 %517 00038 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %369 00027 %
Disney Finland8,4 %6,5 %640 00047 %
Music TV0,7 %0,5 %117 0009 %
Muut4,4 %3,7 %386 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 216 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.