Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 1-22/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 063 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,8 %36,8 %1 051 00092 %
Yle TV212,7 %6,5 %959 00084 %
Yle Teema2,2 %2,4 %676 00059 %
Yle Fem1,1 %1,4 %588 00051 %
Yle yhteensä55,7 %47,1 %1 060 00093 %
MTV316,8 %23,6 %1 000 00087 %
Sub1,5 %1,7 %672 00059 %
AVA1,4 %1,1 %506 00044 %
C More Total1,4 %1,0 %137 00012 %
MTV yhteensä21,1 %27,5 %1 015 00089 %
Nelonen6,5 %9,6 %907 00079 %
Jim1,6 %1,7 %609 00053 %
Liv1,6 %1,8 %578 00051 %
Hero0,7 %1,0 %395 00035 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %48 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %14,5 %952 00083 %
TV51,8 %1,6 %631 00055 %
Kutonen1,4 %1,4 %443 00039 %
Frii1,4 %1,7 %399 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0002 %
TLC0,6 %0,5 %330 00029 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,7 %771 00067 %
STAR Channel1,1 %0,9 %422 00037 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %360 00031 %
Disney Finland3,0 %2,2 %539 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %28 0002 %
Muut3,3 %3,0 %532 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 063 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.