Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 1-26/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,7 %36,0 %1 096 00096 %
Yle TV213,1 %8,1 %993 00087 %
Yle Teema2,2 %2,4 %697 00061 %
Yle Fem1,1 %1,4 %606 00053 %
Yle yhteensä56,2 %48,0 %1 107 00097 %
MTV316,5 %23,1 %1 039 00091 %
Sub1,6 %1,7 %689 00060 %
AVA1,4 %1,2 %517 00045 %
C More Total1,4 %1,1 %144 00013 %
MTV yhteensä21,0 %27,1 %1 056 00092 %
Nelonen6,2 %8,9 %926 00081 %
Jim1,7 %1,9 %626 00055 %
Liv1,6 %1,8 %595 00052 %
Hero0,7 %1,0 %400 00035 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %46 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %14,0 %983 00086 %
TV51,7 %1,6 %639 00056 %
Kutonen1,4 %1,4 %453 00040 %
Frii1,4 %1,7 %407 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0002 %
TLC0,6 %0,5 %343 00030 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,7 %795 00070 %
STAR Channel1,1 %0,8 %426 00037 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %376 00033 %
Disney Finland3,0 %2,1 %552 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %29 0003 %
Muut3,3 %3,0 %549 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 110 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.