Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 1-26/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 323 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %25,0 %3 415 00070 %
Yle TV213,2 %9,4 %3 349 00069 %
Yle Teema2,0 %1,9 %1 888 00039 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 488 00030 %
Yle yhteensä43,9 %37,5 %3 897 00080 %
MTV316,0 %21,4 %3 643 00075 %
Sub3,2 %3,7 %2 580 00053 %
AVA1,7 %1,6 %1 715 00035 %
C More Total1,7 %1,3 %502 00010 %
MTV yhteensä22,6 %27,9 %3 903 00080 %
Nelonen9,0 %11,8 %3 357 00069 %
Jim2,5 %2,6 %2 160 00044 %
Liv2,6 %2,8 %2 111 00043 %
Hero1,2 %1,6 %1 430 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %256 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %19,4 %3 693 00076 %
TV52,9 %2,6 %2 268 00046 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 716 00035 %
Frii1,6 %1,7 %1 304 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %116 0002 %
TLC0,8 %0,8 %1 135 00023 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,8 %2 938 00060 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 776 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 428 00029 %
Disney Finland5,1 %3,9 %2 241 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %233 0005 %
Muut3,9 %3,3 %1 659 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 323 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.