Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 1-26/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 642 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,7 %3 535 00067 %
Yle TV213,5 %9,4 %3 575 00068 %
Yle Teema2,0 %1,9 %1 936 00037 %
Yle Fem0,9 %1,2 %1 544 00029 %
Yle yhteensä43,7 %37,2 %4 159 00079 %
MTV315,9 %21,4 %3 832 00073 %
Sub3,3 %3,7 %2 675 00051 %
AVA1,7 %1,6 %1 744 00033 %
C More Total1,7 %1,3 %547 00010 %
MTV yhteensä22,6 %28,0 %4 129 00079 %
Nelonen9,2 %12,0 %3 573 00068 %
Jim2,5 %2,6 %2 218 00042 %
Liv2,6 %2,8 %2 164 00041 %
Hero1,2 %1,6 %1 451 00028 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %278 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %19,5 %3 933 00075 %
TV52,9 %2,6 %2 338 00045 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 763 00034 %
Frii1,6 %1,7 %1 320 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %122 0002 %
TLC0,8 %0,8 %1 154 00022 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,7 %3 050 00058 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 876 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 462 00028 %
Disney Finland5,1 %3,9 %2 357 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %237 0005 %
Muut4,1 %3,4 %1 739 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 642 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.