Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 1-30/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,7 %3 374 00069 %
Yle TV213,9 %10,8 %3 317 00068 %
Yle Teema2,0 %1,9 %1 843 00038 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 456 00030 %
Yle yhteensä44,6 %38,5 %3 862 00079 %
MTV315,6 %20,7 %3 570 00073 %
Sub3,3 %3,7 %2 535 00052 %
AVA1,7 %1,7 %1 678 00034 %
C More Total1,7 %1,2 %508 00010 %
MTV yhteensä22,3 %27,3 %3 845 00079 %
Nelonen8,7 %11,3 %3 265 00067 %
Jim2,5 %2,6 %2 106 00043 %
Liv2,6 %2,8 %2 069 00042 %
Hero1,2 %1,6 %1 409 00029 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %239 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,9 %3 621 00074 %
TV52,8 %2,6 %2 204 00045 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 683 00034 %
Frii1,7 %1,8 %1 285 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %114 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 115 00023 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,7 %2 881 00059 %
STAR Channel2,6 %2,1 %1 736 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 408 00029 %
Disney Finland5,1 %3,9 %2 199 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %229 0005 %
Muut3,9 %3,4 %1 631 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 279 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.