Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 1-30/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 591 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,3 %3 491 00067 %
Yle TV214,2 %10,9 %3 540 00067 %
Yle Teema2,0 %1,9 %1 890 00036 %
Yle Fem0,9 %1,2 %1 511 00029 %
Yle yhteensä44,4 %38,3 %4 118 00078 %
MTV315,5 %20,7 %3 748 00071 %
Sub3,4 %3,8 %2 631 00050 %
AVA1,7 %1,7 %1 705 00032 %
C More Total1,8 %1,3 %554 00011 %
MTV yhteensä22,3 %27,4 %4 063 00077 %
Nelonen8,9 %11,5 %3 469 00066 %
Jim2,5 %2,6 %2 162 00041 %
Liv2,6 %2,8 %2 119 00040 %
Hero1,2 %1,6 %1 429 00027 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %260 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,0 %3 848 00073 %
TV52,8 %2,6 %2 269 00043 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 728 00033 %
Frii1,7 %1,7 %1 301 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %120 0002 %
TLC0,8 %0,8 %1 134 00022 %
Discovery Networks Finland8,2 %7,7 %2 988 00057 %
FOX2,7 %2,2 %1 833 00035 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 441 00027 %
Fox Networks Group5,2 %4,0 %2 311 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %232 0004 %
Muut4,1 %3,5 %1 710 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 591 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.