Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
Viikot: 1-30/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 201 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %25,1 %1 738 00070 %
Yle TV212,0 %8,6 %1 661 00067 %
Yle Teema2,0 %1,9 %899 00036 %
Yle Fem1,0 %1,3 %739 00030 %
Yle yhteensä43,9 %36,9 %1 986 00080 %
MTV317,6 %23,2 %1 854 00075 %
Sub2,9 %3,2 %1 222 00049 %
AVA2,4 %2,2 %915 00037 %
C More Total1,2 %0,8 %214 0009 %
MTV yhteensä24,1 %29,3 %1 986 00080 %
Nelonen9,5 %12,2 %1 677 00067 %
Jim2,4 %2,4 %1 028 00041 %
Liv3,6 %3,7 %1 128 00045 %
Hero1,2 %1,5 %681 00027 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %92 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,1 %1 866 00075 %
TV52,6 %2,5 %1 094 00044 %
Kutonen1,3 %1,2 %721 00029 %
Frii2,1 %2,2 %639 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC1,3 %1,2 %614 00025 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,4 %1 448 00058 %
STAR Channel2,4 %2,0 %803 00032 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %607 00024 %
Disney Finland4,1 %3,4 %1 034 00042 %
Music TV0,3 %0,2 %98 0004 %
Muut3,0 %2,7 %740 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 201 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.